gammo

kitchen & more

Serviciul clienți: +40-758-199527
Program funcționare: 09:00-17:00 (L-V)

La ce este bun foodporn-ul și cum a cucerit lumea?

2018. 04. 26.

La ce este bun foodporn-ul și cum a cucerit lumea?

Ce este foodporn?

Potrivit Wikipedia, foodporn este un gen vizual care prezintă gătitul sau alimentația într-o formă spectaculoasă. Protagoniștii genului sunt în cea mai mare parte delicatesele bogate în grăsimi și zahăr, bogate în calorii, umflate, turnate, spumoase de fasole, sau doar mâncăruri exotice care gloriifică mâncatul sau atrag direct ca creații gastronomice care declanșează dorința sexuală.
 
Termenul „pornografie alimentară” a fost folosit pentru prima dată de Frank Chins în povestea sa din 1987 „Railroad Standard Time”. Dar, conform surselor relevante, a devenit încă un termen independent cu cartea Female Desire a Rosalindei Coward din 1984. Printre altele, autorul vorbește despre modul în care o masă perfect pregătită și servită este un simbol al participării devotate la slujirea altora.
 
Potrivit acestuia, termenul reflectă acest lucru și, în acest sens, este, de asemenea, legat organic de prepararea alimentelor (dar imaginile în sine eclipsează adesea procesul de producție). Prin urmare, termenul nu are neapărat un conținut sexual, așa cum cred mulți. În SUA, de exemplu, este folosit mult mai mult în legătură cu alimentele grase, zaharoase, nesănătoase, dar spectaculoase. Ce negare, este un fenomen destul de ciudat și oarecum grotesc, dar dacă cineva îl cultivă cu gust, de obicei rezultă fotografii foarte frumoase.
 
 

Popularitatea foodporn-ului

Nimic nu dovedește mai bine popularitatea neîntreruptă a foodporn-ului decât faptul că, la momentul scrierii, există peste 150 de milioane de poze cu hashtag-ul foodporn pe Instagram. Și cercetarea YPulse a arătat că 63% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 13 și 32 de ani postează fotografii cu alimente pe rețelele de socializare, iar 57% din același grup publică informații despre alimentele pe care le mănâncă.
 
Prin urmare, alimentele și rețelele sociale sunt din ce în ce mai conectate.
 
Dar nu este singurul loc unde apare termenul: la televizor, în presă sau la radio, multe programe gastro folosesc sau ating fenomenul. Nu de curând foodporn a fost un subiect cu adevărat nou. Cu atât mai mult în zorii revoluției gastro, în epoca de aur a Instagram și a fotografiei alimentare.
  
Articolul relevant din Dining Guide despre foodporn, de exemplu, este din 2016. Textul se referă și la o cercetare realizată prin analiza a 10 milioane de fotografii încărcate pe rețelele de socializare. În conformitate cu aceasta, anumite feluri de mâncare sunt deosebit de populare în unele țări. Mâncăruri tipice bucătăriei locale s-au găsit mai ales în Statele Unite, Italia și Regatul Unit în procente mari. În America au prevalat creveții, slănina, tacos și sushi (deși nu mâncăruri specific naționale), în timp ce în Canada, de exemplu, poutine a fost câștigătoare (este un tip de cartofi prăjiți cu sos și brânză). Bineînțeles, au fost și mâncăruri clasice destul de multe, favorita internațională a fost pizza, iar dintre băuturi, cafeaua a fost cea mai bună.
 
 

O dragoste pentru mâncare și gătit 

Avem o veste foarte bună pentru cei care mai simt că acest tip de supraestetizare a alimentelor le aparține după toate acestea: pe site-ul nostru, există multe instrumente care ajută preparatele prezentate oaspeților noștri să ofere ochilor o experiență impecabilă.
 
 
Servirea este ridicată la un nivel artistic prin produse precum feliatoarele de legume LOUIS TELLIER, sau mandolina pentru felierea legumelor, un set de pensete profesionale de bucătărieindispensabile pentru decorare, sau un bol de înghețată ANKARSRUM pentru realizarea înghețatei care formează baza cel mai delicios desert.
Cu un set de instrumente ca acesta, oricine poate crea delicii demne de Instagram pentru sine, familie și prieteni. Concluzia este că, în timp ce te uiți la postările de pe Instagram #foodporn, merită să navighezi pe  site-ul nostru.

Produse aferente